به گزارش اقتصاد شرق، مدیرعامل شرکت نوین زعفران در حاشیه این مراسم با اشاره به صادرات 95 درصد محصولات این کشور و رویکرد جدید آن مبنی بر توجه بیشتر به بازار داخلی، اظهار کرد: با گشایش دفتر ارائه خدمات به مشتریان در تهران، سیاست بازارسازی را با کمک تمام دستاندرکاران صنعت غذا در دستور کار جدی قرار خواهیم داد.
علی شریعتیمقدم یکی از موانع پیشتاز بودن برندهای زعفران ایران در بازار جهانی و رقبای تازه به عرصه آمده را تدوام موانع رونق کسب و کار در ایران برشمرد و افزود: قطع جوایز گذشته برای بستهبندی زعفران، نرخ سود بانکی بالاتر از کشورهای رقیب مانند اسپانیا و نظایر آن از جمله عوامل مانع نفوذ بیشتر زعفران ایران در بازار جهانی است که باعث میشود برخی کشورها از این موانع دست و پاگیر به نفع رونق خود در بازار جهانی بهرهبرداری میکنند.
مدیرعامل صندوق توسعه صادرات زعفران کشور با اشاره به این که امروز ۳۰ کشور جهان به تولید زعفران روی آوردهاند، اضافه کرد: این در حالی است که امروز در هلند از طریق کشت بافت پیاز زعفران را تکثیر میکنند و به کشورهای متقاضی ارائه میدهند و حتی به دنبال فروش پیاز اصلاح شده زعفران به ایران هم میشوند!
پیام شما با موفقیت ارسال شد .