علی شریعتی مقدم درباره ارتباط اتاق بازرگانی با اتحادیههای مرتبط با محصول زرشک بیان میکند: در حال حاضر اتحادیههای مربوط به این محصول به جز اتحادیههای صنفی چون فروشندگان زعفران که زرشک در آن به فروش میرسد، زیر نظر اتاق بازرگانی هستند. طرحی در اتاق بازرگانی ایران تحت عنوان شناسه اقتصادی محصولات مطرح شده است که به وسیله آن تمام محصولات در استانها اولویتبندی و جمعبندی میشوند. این طرح یک طرح مطالعاتی کامل است که به وسیله آن ثبت داخلی، جهانی و آیینهای مربوط به آن باید بررسی شود تا به وسیله آن برنامه عمل این محصولات پیشبینی شود. این کار جدید است و تا سال آینده نتایج آن مشخصتر خواهد شد.
شریعتیمقدم با تاکید بر اینکه لازم است اقداماتی در راستای توسعه صادرات زرشک صورت گیرد، میگوید: برای این محصول باید چند کار اساسی صورت بگیرد؛ در ابتدا باید کارهای مطالعاتی زیادی در زمینه خواص دارویی این محصول انجام شود. همچنین باید به این نکته توجه داشت که در بحث نگهداری زرشک مشکلاتی وجود دارد؛ از جمله اینکه زرشک در اثر حرارت بیش از 30 درجه، بلافاصله تیره میشود به همین جهت در سالهای اخیر عرضه این محصول به صورت شاخهای و پفکی متداول شده است که کشاورزان از آن استقبال میکنند.
وی با اشاره به ایجاد و راه اندازی واحد کنسانتره زرشک در خراسان جنوبی، عنوان میکند: با توجه به شرایط سخت تولید و نگهداری این محصول نسبت به زعفران، با افزایش تولید زرشک، قیمت آن کاهش نیافته است و از تعادل خوبی برخوردار شده که به نفع تولیدکنندگان است. از طرفی، واحدهای متعددی در این بخش سرمایهگذاری کردهاند که با توجه به نیاز کم زرشک به آب، آینده بسیار خوبی را میتوان برای این محصول متصور شد.
لزوم تجدیدنظر در سهم خراسان رضوی از بودجه |
---|
جزئیات خسارت حادثه اسلامقلعه |
روایت عدم اهلیت تصمیمسازان |
احتمال کاهش معاملات مسکن در ماههای آینده |
درآمد نیمه اول سال؛ 2322 میلیارد تومان |
پیام شما با موفقیت ارسال شد .